vineri, 2 noiembrie 2012

Cum crezi ca vei face fata tehnologiei cand vei avea 80 de ani?

Cred ca pentru mine intrebare mai simpla ca asta nu exista, pentru ca tehnologia si, in general domeniul IT este pe langa pasiunea mea si sursa veniturilor mele in mare masura.
Acum aproape 34 de ani ma nasteam, in 1979. Pe vremea aia nu era o tehnologie asa avansata, cel putin nu stiam eu :) Ok, nici nu aveam cum, abia ma nascusem ! Au trecut ceva ani, sa zicem, 8-10 ani. Mama lucra in vremea aia pe platforma Pipera unde se faceau calculatoarele pe atunci. Tin minte ca ma jucam cu prietenii pe CIP sau HC 90 (parca asa se numeau). Aratau cam cum arata acum o tastatura normala. In vremea aia ca sistem de operare era limbajul Basic, din cate imi aduc aminte. Dupa cum am mai scris eu intr-un articol recent, ca sa te poti juca un joc pe ele trebuia sa incarci jocul pe o caseta audio intr-un casetofon. Ce vremuri! Nici nu imi vine sa cred cat am evoluat de atunci. Internet ? Pe vremea aia ? Poate ca exista, dar nu la noi. Poate ca de vina era si regimul de atunci, cine stie. Oricum, anii au trecut si iata ca au aparut si computerele cu placi de baza si procesoare Intel si nu numai. In vremea aia nu existau monitoare LCD sau monitoare LED ca acum. Si asta se intampla acum vreo 15 ani, poate mai putin. Daca in 15 ani tehnologia a evoluat intr-atat incat au aparut "smartphone"-uri si tablete, sa nu mai zicem de laptopuri. Intrebarea care face obiectul acestui articol ma duce cu gandul la un film pe care l-am revazut recent, nu mai tin minte cum se numea, cert este ca era vorbe de vreo 4-5 pusti care s-au pus sa inventeze un computer revolutionar, pe care l-au numit eMagi. Poate multi dintre voi isi aduc aminte despre ce vorbesc, daca nu, in mare, au creeat un mini-computer care nu avea nevoie nici de monitor, nici de mouse sau tastatura, arata ca o simpla lanterna, ca forma, si inlocuia toate lucrurile mentionate putin mai sus cu o holograma, in care bagai mainile si faceai ce vroiai. Oare de asta o sa avem parte in viitor ? Nu cred ca poate nimeni sa dea raspunsul acum, dar sunt foarte curios sa vad si eu cum evolueaza lucrurile si, cred ca voi face fata cu brio la orice aparitie, pentru ca tehnologia pur si simplu ma fascineaza.

Articol scris pentru competitia SuperBlog 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu