vineri, 19 octombrie 2012

Esti Fan Branza?

Uitandu-ma pe probele concursului SuperBlog, proba de la Delaco mi s-a parut destul de interesanta. Multi dintre colegii bloggeri au citit probabil "Enuntul probei" si s-au pus pe scris ceva umoristic. Dar cititnd si eu enuntul mi-a ramas gandul la cuvintele astea: "În abundența de englezisme, luate de-a gata, jocurile noastre de cuvinte zac uitate în dicționare." (sursa SuperBlog). Mie unul proba nu mi se mai pare asa amuzanta dupa ce am citit cuvintele mentionate mai sus. Mergi pe strada si mai auzi pe cate unu: "Salut MAN" sau doua fete care se intalnesc si isi zic: "Buna draga, ieri am fost la shopping". Oare sa nu mai stim sa vorbim romaneste? Dintr-o data "cumparaturi" a devenit "shopping" si asa mai departe. Nu vreau sa ma intelegeti gresit, si eu iubesc limba engleza si mi-a placut s-o invat de mic, de la scoala generala si recunosc ca mi-a fost de mare folos pe unde am fost prin Europa, dar totusi sunt Roman si traiesc in Romania.
Nu ca as face eu mare branza scriind articolul asta si vezi Doamne s-ar uita nu stiu cati oameni pe el si mi-ar da dreptate, dar eu imi spun doar parerea mea de roman caruia ii place sa se plimbe la el in tara si sa manance branza traditionala si sa se declare fan branza. Da sa nu fie sarata! :) Si revenind la englezisme, cand ii vezi cu cata pasiune vorbesc te bufneste si rasu'. Zici ca s-au nascut in era in care branza se numeste cheese, cumparaturile se cheama shopping si tot globul vorbeste numai engleza.
Da-ne Doamne cate o palma ca poate ne vine gustu de branza in gura si ne aducem aminte ca totusi suntem romani si vorbim si noi o limba a noastra.

Articol scris pentru competitia SuperBlog 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu